Nie od dziś wiadomo, że kolor ma wpływ na nasz nastrój. Dodaje odwagi, cieszy, czasem też drażni. Dlatego tak ważny jest jego dobór nie tylko na prywatnym, ale też biznesowym gruncie. Od identyfikacji wizualnej marki, po planowane kolekcje ubrań czy mebli. Marka Pantone posiada system precyzyjnie określający kolory, według którego działają producenci i projektanci designu z całego świata. Coroczny wybór koloru roku przez firmę to wskazówka dla branży, poprzedzona dokładnymi badaniami rynku oraz debatą autorytetów związanych ze śledzeniem trendów. Zeszłej jesieni pisaliśmy o Marsali, która w mijającym roku zdobyła sympatię nie tylko kreatorów mody, ale najwyższych władz. Dwa tygodnie temu, na szczycie klimatycznym w Paryżu, w tym samym odcieniu wystąpiły nasza świeżo wybrana premier i kanclerz Niemiec Angela Merkel.

Rose Quartz i Serenity mają być antidotum na stresy współczesnego świata. Łagodne tony pastelowych odcieni różu oraz niebieskiego wywołują uczucie stabilności, komfortu i relaksu. Poza tym świetnie się sprzedają. Symbolizują delikatność, eteryczność i nowe życie. Nie bez powodu wybierają je więc najczęściej kobiety. Dla siebie, dla swoich dzieci, ale też w prezencie, bo pastelowy gadżet zawsze wywołuje uśmiech na twarzy obdarowanego. Coraz więcej mężczyzn nie boi się eksperymentować z kolorami. Demonstrując swoją otwartość, wybiera obok niebieskiego właśnie różowy. To też odpowiedź na niekończący się pastelowy trend.

Dlaczego razem? Jeśli są tak często parowane i tak dobrze czują się w duecie, dlaczego na siłę je rozdzielać? Z biznesowego punktu widzenia to szansa na miksowanie dodatkowych kombinacji, czyli stworzenie jeszcze bardziej atrakcyjnej oferty dla klientów. Witamy nowe Yin and Yang branży mody i designu.

4

 

2

 

3

Fot. mat. promo.