Znudzeni monotonią kostiumów kąpielowych oferowanych przez sieciówki? Jest alternatywa – młoda marka Bodymaps, która oferuje niesztampowe, minimalistyczne kostiumy nawiązujące do modeli vintage. Inspiracją do powstania najnowszej kolekcji był styl Micka i Bianki Jagger.

Na taką markę czekaliśmy. O ile przykuwającej uwagę polskiej bielizny jest już na rynku sporo, o tyle oryginalnych kostiumów kąpielowych wciąż zdecydowanie za mało. Znalezienie ciekawych modeli w sklepach stacjonarnych może graniczyć z cudem, dlatego cieszy, że powstała taka marka jak Bodymaps. Jej założycielka Ewa Stepnowska, absolwentka Katedry Mody warszawskiej ASP, pierwsze projekty kostiumów pokazała w czerwcu, teraz nadszedł czas na kampanię. O Stepnowskiej pisze Karolina Sulej w książce Modni. Od Arkadiusa do Zienia w rozdziale Studentki, czyli nadzieja. Sulej zalicza Stepnowską do pokolenia młodych, zdolnych – dobrze wyedukowanych a zarazem pokornych. Takich, których bardziej niż rozdmuchana w mediach społecznościowych sława interesuje moda na poważnie – tworzona od podstaw, krok po kroku, cierpliwie.

Bodymaps to marka, która nie zamierza poddawać się dyktatowi sezonowych trendów. W kolekcji i kampanii można znaleźć nawiązania do sztuki, muzyki czy popkultury. Znalazło się miejsce i na polskie tradycje, bo Bodymaps stara się odpowiedzieć na pytania, czym charakteryzuje się nasza rodzima tradycja wypoczywania. Na blogu bodymapsmemories.tumblr.com pełno starych zdjęć z wakacji prosto z lokalnych archiwów i rodzinnych albumów.

Główną inspiracją do powstania najnowszej kolekcji o nazwie Glass była jednak para zagranicznych gwiazd – Mick Jagger i jego żona Bianca. Modele kostiumów zostały nazwane na cześć frontmana The Rolling Stones i stałej bywalczyni Studia 54. Model BIANCA nawiązuje do strojów gimnastycznych i przypomina o głębokich dekoltach noszonych przez panią Jagger. Model o nazwie MICK przypomina natomiast body i zwraca na siebie uwagę krzyżującymi się na plecach pasami. Każdy z kostiumów dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych. Sam tytuł kolekcji, Glass, z jednej strony odnosi się do szklistej tafli wody, odbicia czy lustra, a z drugiej do kieliszka, nieodzownego atrybutu ludzi lubiących szampańską zabawę.

bodymaps

Kolekcję uzupełniają odszywane na indywidualne zamówienie projekty specjalne – zdobione aplikacjami body w kolorze beżu i intensywnej czerwieni. Wszystkie kostiumy kąpielowe Bodymaps produkowane są w krótkich seriach z dzianin produkowanych w północnych Włoszech a odszywane w okolicach Łodzi.

Zdjęcia do kampanii wykonane przez Zuzę Krajewską powstały na niedawno odnowionym basenie w Pałacu Kultury i Nauki. Fotografie wywołują skojarzenia z pracami artystki znanej z licznych performance'ów z udziałem grup kobiet – Vanessy Beecroft – a także ze zdjęciami Deborah Turbeville publikowanymi na łamach Vogue’a w latach 70. Efekt? Zmysłowe, tajemnicze zdjęcia w klimatycznych wnętrzach. Jesteśmy zdecydowanie na tak, a obecność BIANKI i MICKA w Pałacu Kultury jak najbardziej nam pasuje.

bodymaps 2

bodymaps 3

bodymaps 4

bodymaps 5

bodymaps 6

bodymaps 7

bodymaps 8

bodymaps 9

bodymaps 10

bodymaps 11

Fotograf: Zuza Krajewska / LAF AM

Produkcja i dyrekcja artystyczna: Robert Kiełb / LAF AM

Makijaż: Aleksandra Przyłuska

Fryzury: Adrian Lasota

Modelki: Małgosia, Sabina, Natalia, Marta / Rebel Models, Urszula Bhebhe

Asystenci fotografa: Borys Synak, Mariusz Tokajuk

Fot. materiały prasowe