Spotykamy się w Poznaniu. Czy stąd właśnie pochodzi Pan Drwal?

Dokładnie tak! Pan Drwal pochodzi z Poznania, jednak obecnie ma dwa domy, Poznań i Gdańsk. Pomysł na markę zrodził się w Poznaniu, ale zespół szybko poszerzył się o Gdańsk.

 

Działacie od niedawna. Jak wystartował ten projekt?

Historia jest całkiem ciekawa, gdyż pomysł powstał bardzo spontanicznie, podczas rozmowy na trasie pomiędzy Poznaniem a Gdańskiem. Ludzie od Drwala to chemicy o specjalności kosmetycznej, biotechnolodzy i graficy, stąd wszystkie kompetencje do tworzenia produktów są od początku w zespole, który założyliśmy we troje, to znaczy: Marta, Dawid i ja. Dalej to już ciężka praca, a wyniki można poznać, oglądając i używając naszych produktów.

 

Jesteście małym, ale młodym i dynamicznym teamem. Jak dzielicie się rolami?

Od początku istnienia Drwal jest silny zespołem! Marta odpowiada za kwestie graficzne i czujnie zarządza działem kreacji, Dawid i ja z kolei odpowiadamy za kwestie technologiczne, rejestracyjne, produkcyjne i wysyłkę,  a Bartek za kontakt z odbiorcami i sprzedaż.

 

W ostatnich latach brody i produkty do ich pielęgnacji robią zawrotną karierę. W barbershopach można znaleźć wiele kosmetyków z całego świata. Co wyróżnia produkty Pan Drwal?

Marka Pan Drwal jest firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji brody i skóry twarzy. Chcieliśmy, aby produkty wyróżniały się wysoką jakością, minimalistycznym designem oraz intrygującym zapachem. Zapach to element, nad którym w każdej linii produktów pracujemy najdłużej, średnio 6 miesięcy. Chcemy, aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom nowoczesnego mężczyzny, aby nie był nudny, wprowadzając do kosmetyków zapachy typowo perfumeryjne, o wielu współgrających ze sobą nutach. Nowy design butelek to nie tylko kolor szkła, ale też jego nowe właściwości. Przy nowej linii rozpoczęliśmy współpracę z dostawcą, który dla produkowanego przez siebie szkła deklaruje brak przepuszczalności dla światła widzialnego. Dzięki takim butelkom kosmetyki w jeszcze lepszym stopniu niż w opakowaniach ze szkła transparentnego, zielonego czy brązowego są chronione przed szkodliwym działaniem promieniowania, zachowując wysoką jakość i trwałość.

 

Nowa linia premium oferuje kompleksową pielęgnację zarostu i włosów charakteryzującą się tą samą specjalnie stworzoną przez was kompozycją zapachową. Czy dbający o siebie brodacz powinien zainwestować w całą linię? Od czego najlepiej zacząć?

Nowa linia to dobrze znany balsam i tonik oraz nowa kompozycja olejku do brody, szampon i perfumy. Każdy z produktów posiada tę samą linię zapachową, aby można używać ich kolejno po sobie w ciągu dnia. Na początek proponujemy wybrać olejek i balsam lub tonik, aby sprawdzić, który rodzaj kosmetyku jest lepiej tolerowany przez skórę. W zależności od osoby czasami lepsze efekty pielęgnacyjne zarostu i skóry uzyskuje się olejkiem (praktycznie 100% oleju) lub balsamem czy tonikiem (tzw. biała kosmetyka na bazie wody). Dalej polecamy szampon do mycia brody i włosów. Oprócz właściwości myjących szampon posiada silne działanie odżywcze i nawilżające dzięki zastosowaniu protein pszenicy, pantenolu, oleju jojoba oraz oleju arganowego.

 

Zamysłem tej linii jest też bardziej wyrafinowany look. Ciemne szkło, dyskretne, ale stanowcze logo, praktyczne dozowniki. Kto stoi za tak dobrym designem?

Oczywiście cały zespół Drwala ma wpływ na look produktów, jednak od początku pierwsze skrzypce gra Marta Bartkowiak. Projekt nie tylko linii premium, ale także dotychczasowy design kosmetyków i materiałów promocyjnych to zasługa właśnie jej.

 

Pan Drwal to kosmetyki polskie i naturalne. Co dokładnie wlewacie do butelek?

Staramy się wybierać składniki najlepsze do pielęgnacji zarostu i skóry twarzy bez dodatku konserwantów. Olejek linii premium to kompozycja 5 olejów, dobranych tak, aby formuła była lekka oraz dobrze wchłaniała się bez pozostawiania tłustego filmu. Zastosowaliśmy olej migdałowy, olej z pestek winogron, olej arganowy, olej jojoba oraz dotychczas niestosowany w produktach do pielęgnacji zarostu – olej abisyński. Dzięki dużej zawartości kwasu erukowego olej ten wspomaga układanie włosów oraz powoduje, że przez długi czas od nałożenia zarost pozostaje zadbany i lśniący. Balsam i tonik to kosmetyki oparte o odżywcze działanie protein pszenicy, które wspaniale nawilżają i odżywiają włosy, niwelując ich łamliwość i zwiększając objętość. Balsam i tonik zostały również wzbogacone o olej arganowy oraz jojoba dla wzmocnienia działania pielęgnacyjnego. Szampon oraz perfumy to dwie najnowsze kompozycje, z których jesteśmy dumni. Szampon składa się z bardzo delikatnych składników myjących, które w przeciwieństwie do powszechnie stosowanego laurylosiarczanu sodu (SLS) czy betainy, zostały uznane w niezależnych badaniach za niedrażniące dla skóry. Zastosowane surowce myjące posiadają certyfikat Ecocert świadczący o bezpieczeństwie ich stosowania. Dla wzmocnienia działania nawilżającego i odżywczego szamponu wzbogaciliśmy go o pantenol, hydrolizat białek pszenicy, olej jojoba oraz olej arganowy. Z kolei perfumy premium są pierwszym tego typu produktem naszej marki. EAU DE PARFUM #1 ze względu na wysoką zawartość ekstraktu (18%) znajdują się na pograniczu wody perfumowanej oraz perfum. Zapach został skomponowany tak, aby uzyskać nie tylko interesujące nuty, ale także odpowiednią trwałość. Mamy nadzieję, że spotka się z dobrym przyjęciem, a niedługo pojawią się nasze kolejne perfumy!

 

No właśnie, najprzyjemniejszy, z mojego punktu widzenia, element nowej linii – perfumy. Jesteście pierwszą polską firmą barberską, która uzupełnia swoją linię o zapach. Eau de Parfum #01 jest wyjątkowy z kilku względów. Po pierwsze nie pachnie typowymi dla zapachów barberskich nutami cytrusów czy igieł. Jest inny, a zarazem bardzo noszalny. I dam sobie rękę uciąć, że spodoba się kobietom. Jak go tworzyliście?

Chcieliśmy, aby zapach perfum był intrygujący, odpowiedni dla nowoczesnego mężczyzny, żyjącego szybko w miejskim stylu. Przy wyborze kompozycji zapachowych współpracujemy z najlepszymi firmami perfumiarskimi z Polski i Francji.  Wybór poszczególnych nut w finalnej kompozycji trwał przy naszej linii premium około pół roku. Wybrane nuty są następnie odpowiednio mieszane i przygotowujemy nastaw. Nastaw alkoholowy przed rozlaniem dojrzewał 8 tygodni. Finał naszej pracy jest dostępny w EAU DE PARFUM #1. Góra zapachu (nuty głowy) to pomarańcza bergamota, cytryna. Nutami serca są pikantny pieprz, muszkatołowiec korzenny i kardamon. Baza zbudowana jest z paczuli i nut drzewnych.

 

A co Pan Drwal lubi robić po godzinach, gdy już świetnie pachnie i ma doskonale wypielęgnowaną brodą?

Pan Drwal oddycha miastem i dobrze czuje się w miejskim zgiełku. Dużo czasu spędza na koncertach i w gronie znajomych. Działa lokalnie, myśli globalnie – w Poznaniu naszym drugim biurem jest ulica Taczaka.

 

Plany na przyszłość?

Mamy ambitne. Chcielibyśmy szerzej zaistnieć za granicą i mamy nadzieję, że uda się to dzięki linii premium. Oczywiście myślimy też o nowych produktach. Jeszcze w tym roku pojawią się pomady do włosów oraz nowe produkty w kolaboracjach. Stay tuned! (śmiech)

2 konkurs drwal broda beardshop uroda pielegnacja broda 

KONKURS

To nie wszystko! Wraz z Panem Drwalem mamy dla was konkurs, w którym do wygrania są 3 zestawy składające się z kosmetyków pielęgnacyjnych do brody oraz perfum. Co trzeba zrobić? Rozwińcie wypowiedź zaczynającą się od słów: „Prawdziwy mężczyzna to…”. Zgłoszenia konkursowe ślijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Czekamy na nie do 17 czerwca do końca dnia. Szczegółowe warunki uczestnictwa w konkursie znajdziecie w załączonym niżej  regulaminie. Powodzenia!

 REGULAMIN KONKURSU PAN DRWAL

 

Aktualizacja 20.06.16

Zwycięzcy:

Pierwszy Zwycięzca: Michał Szkoda
Drugi Zwycięzca: Izabela Moskwa
Trzeci Zwycięzca: Mikołaj Handke

 

Opracowanie graficzne Małgorzata Stolińska dla enter the ROOM na podstawie materiałów prasowych