W dniach 13–23 października odbyła się już 10. jubileuszowa edycja Łódź Design Festival, a jej hasło przewodnie stanowiło pojęcie tożsamości. Zarówno w kontekście twórców i odbiorców designu, miejsc, w których żyjemy, jak i cech, które definiują odpowiednio zaprojektowane przedmioty. Jednym z organizatorów wydarzeń podczas tego festiwalu była sieć salonów Agata Meble.

14 października w cyklu wykładów i spotkań miało miejsce przedstawienie wyników ciekawego raportu „Jak chcą mieszkać Polacy”, będącego efektem badań przeprowadzonych przez TNS Polska, a zleconych przez salony Agata Meble. Prezentacja z kolei stała się przedmiotem rozważań zaproszonych ekspertów, którzy skomentowali wyniki oraz skonstruowali wnioski i rekomendacje dotyczące tego fragmentu naszego stylu życia. To istotne, zwłaszcza gdy producentowi zależy, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb i gusu potencjalnych odbiorców i przyszłych klientów.

Z kolei 16 października odbyła się debata „Meble premium, kto kupuje markowy design”. Punkt wyjścia do jej przeprowadzenia stanowiło zaplanowane na jesień tego roku otwarcie nowego punktu Agata, tym razem na warszawskim Targówku, gdzie planowane jest stworzenie strefy markowych mebli pochodzących m.in. z włoskich i niemieckich kolekcji projektantów.

Obecnie organizowane są festiwale obejmujące już niemal każdą z naszych dziedzin życia, w tym m.in. jedzenia, książki, muzyki czy mody. Festiwal designu i projektowania zwraca jednak uwagę nie tylko na samą jednostkę i jej potrzeby, lecz także na jej otoczenie, o które z pewnością warto zadbać i o nim mówić.

1 agata meble lodz design festival

Fot. materiały prasowe