Artystka chciała zwrócić na nie uwagę i pozwolić im wrócić do świata, od którego zostały odsunięte. Na swojej wystawie Annie Kevans zaprezentowała portrety takich postaci jak: Sonia Delaunay – przedstawicielka orfizmu, a także pierwsza żyjąca artystka, która mogła pochwalić się retrospektywną wystawą w Luwrze; Louise Élisabeth Vigée-Lebrun, czyli portrecistka Marii Antoniny czy Lavinia Fontana – żyjąca w XVI wieku malarka, która pracowała na dworze papieża Grzegorza XIII.
Projektantki marki MDLV zainspirowały się historią nietuzinkowych kobiet i postanowiły opowiedzieć ją na swój sposób. Jak same przyznają: „Wystawa Annie Kevans przedstawia artystki, które zostały pominięte, niedocenione z racji swojej płci. To kobiety, które mimo tego konsekwentnie tworzyły i realizowały swoje pasje. Projekty MDLV dedykowane są więc kobietom świadomym siebie i wyznawanych przez siebie wartości. Wierzymy, że wszystko zależy od nas samych i naszego postrzegania. Chcemy zwrócić uwagę na ogromną siłę kobiet. Tym bardziej w dzisiejszym świecie, w którym prawa kobiet są często redukowane”.
Malarki MDLV, w role których wcieliły się modelki Alex Mru Kijania oraz Kaja Werbanowska, zapraszają do subtelnego i sensualnego świata, w którym rządzi sztuka, oryginalność i kobieca wrażliwość. Ubrania z najnowszej kolekcji są właśnie odzwierciedleniem tej atmosfery: znajdują się tu zarówno wygodne, oversize’ove kroje idealne na chłodne, poranne godziny pracy oraz zmysłowe sukienki z odsłoniętymi ramionami lub wykonane z transparentnych materiałów, które idealnie sprawdzą się podczas wieczornego wyjścia. Nie zabraknie też bezpośredniego nawiązania do sztuki w postaci abstrakcyjnych nadruków.
Marka MDLV działała wcześniej pod szyldem modelove. Zmieniła się nazwa oraz logo, ale jak zapewniają właścicielki – estetyka pozostała ta sama. Zdjęcia do kampanii wykonała Katarzyna Ładczuk, za stylizacje odpowiada Robert Kiełb, za przygotowanie make-upu oraz ułożenie włosów – Anna Wierzbicka. Produkcją zajęła się Katarzyna Rykaczewska.
Fot. materiały prasowe