W tym roku wraz z Pomost 511 zapraszamy was ponownie na letni, plenerowy cykl filmowy. W każdą niedzielę, przez całe wakacje, już od 18 czerwca, będzie można cieszyć się porcją dobrego kina.

Jak wyobrażacie sobie idealny, niedzielny wieczór? My stawiamy na kino plenerowe, pod gwiazdami, nad Wisłą. Dlatego wraz z Pomost 511 ponownie zapraszamy was na cykl „Kino po zachodzie słońca”, który startuje już w najbliższą niedzielę i potrwa do końca sierpnia. Postaraliśmy się, by wyselekcjonowane tytuły zaspokoiły różne gusta. Na pierwszy ogień idzie film „Co ty wiesz o swoim dziadku?”. Jakie jeszcze produkcje będzie można obejrzeć?

 2 kino po zachodzie soca pomost 511

Co ty wiesz o swoim dziadku?, reż. Dan Mazer 

Pojedynek aktorski gwiazdorów dwóch pokoleń, czyli Robert De Niro jako emerytowany generał amerykańskiej armii i świeżo upieczony wdowiec kontra Zac Efron jako nudny, grzeczny wnuczek. Ruszają razem w podróż, podczas której dziadek zamierza zrobić z wnuczka „prawdziwego mężczyznę”. To szalona komedia dla wszystkich wielbicieli „Kac Vegas” i „Borata”.

 

Co robimy w ukryciu, reż. Jemaine Clement, Taika Waititi

Po erze dominacji wapirów w popkulturze za sprawą sagi „Zmierz” i tym podobnych, niezbyt ambitnych tytułów, macie wszelkie prawa, by za krwiopijcami nie przepadać. A jednak „Co robimy w ukryciu” to zupełnie inny film o wampirach – zrealizowany w reportażowej konwencji, odrobinę groteskowy, z elementami czarnej komedii, błyskotliwy, przywołujący na myśl kampową estetykę. Warto było dać wampirom jeszcze jedno ekranowe życie.

 

Sicario, reż. Denis Villeneuve

Młoda agentka FBI i meksykański kartel narkotykowy. „Siacrio” to kino akcji na najwyższym poziomie. Film nieoczywisty, dopracowany, niepokojący. A do tego w rolach głównych Emily Blunt i Benicio Del Toro.

 

Wilk z Wall Street, reż. Martin Scorsese

Głośny film Scorsese, który zgarnął garść prestiżowych nagród i nominacji, przede wszystkim dla odtwórcy głównej roli – Leonada DiCaprio. „Wilk z Wall Street” to opowieść o jednym z najbardziej kontrowersyjnych „władców” Wall Street, Jordanie Belforcie, złotym dziecku finansjery. Pełne przekrętów i dzikich imprez życie Belforta byłoby w stanie być materiałem nie tylko na film, ale na co najmniej kilku sezonowy serial.

 

Wenus w futrze, reż. Roman Polański

Po raz kolejny partnerka Polańskiego, Emmanuelle Seigner, wciela się w rolę nieposkromionej femme fatale. „Wenus w futrze” to historia bardzo kameralna, ale buzująca erotyką i niepokojem. W filmie obserwujemy tylko dwóch aktorów, skupionych na jednej przestrzeni, ale to w pełni wystarcza, bo możemy oglądać mistrzowski psychologiczny pojedynek nasycony inteligentnymi, drapieżnymi dialogami i obserwować wciąż ewoluującą sadomasochistyczną relację, w której walka o dominację trwa nieustannie. 

 

Koneser, reż. Giuseppe Tornatore

Doceniony przez europejskich krytyków włoski kryminał „Koneser” to przykład kina absorbującego, dawkującego w każdej scenie kolejne tajemnice. Giuseppe Tornatore opowiada o Virgilu Oldmanie, właścicielu domu aukcyjnego i wybitnym znawcy sztuki, który pewnego dnia otrzymuje telefon od młodej kobiety, który odziedziczyła po rodzicach kolekcję dzieł o olbrzymiej wartości. Jak rozwinie się ta znajomość?

 

We Are Your Friends, reż. Max Joseph

Młodość, bunt, pożądanie, wielkie marzenia i muzyka elektroniczna w tle. „We Are Your Friends” to historia młodego DJ-a Cole’a z Los Angeles, który szuka jeszcze życiowej drogi i marzy o sławie. Wydaje się, że już niebawem wszystkie drzwi staną przed nim otworem, gdy poznaje Jamesa, doświadczonego już muzyka, który bierze go pod swoje skrzydła. Problem pojawia się, gdy Cole zaczyna czuć coś do Sophie, dziewczyny Jamesa.

 

Idol, reż. Dan Fogelman

Al Pacino w świetnej formie. Tym razem w roli podstarzałego, zgorzkniałego gwiazdora, który od lat żyje od imprezy do imprezy, nie szczędzi sobie używek i nocy z młodymi kochankami. Pewnego dnia odnajduje napisany do niego przed laty list od Johna Lennona i postanawia zmienić swoje życie i polepszyć kontakt z biologicznym synem.

 

Miłość po francusku, reż. David Moreau

Romanse starszych mężczyzn z młodszymi kobietami to codzienność. Tymczasem związki starszych kobiet z młodszymi mężczyznami wciąż traktowane są jako pewnego rodzaju kuriozum. Przekonuje się o tym 38-letnia Alice, gdy tylko zaczyna romansować z dwudziestoletnim Balthazarem. Ambitna kobieta ma jednak pomysł, jak wykorzystać romans na własną korzyść i popchnąć do przodu swoją karierę.

 

Dziewczyna warta grzechu, reż. Peter Bogdanovic

Owen Wilson, Jennifer Aniston, Imogen Poots i Kathryn Hahn w pełnej zwrotów akcji komedii. Arnold, uznany reżyser z Broadwayu, spędza noc z pełną uroku, młodą prostytutką i postanawia podarować jej niemałą sumę, by mogła porzucić obecny fach i realizować marzenia. Problemy zaczynają się, gdy dziewczyna, która jak się okazuje zawsze pragnęła zostać aktorką, pojawia się na przesłuchaniu do sztuki teatralnej reżyserowanej przez Arnolda, w której główną rolę gra jego żona.  

 

Bezwstydny Mortdecai, reż. David Koepp

Johnny Depp, Gwyneth Paltrow i Ewan McGregor razem na ekranie w historii o charyzmatycznym i lekko dziwacznym (jakże mogłoby być inaczej, skoro gra go Depp) brytyjskim arystokracie, fascynacie sztuki i… złodzieju. Mortdecai, o którym mowa, pewnego dnia trafia na trop zaginionego obrazu Goi, w którym ukryte są cenne informacje pozwalający zdobyć wielką sumę pieniędzy.

Fot. materiały prasowe