Kultowy flakon, element popkultury, wymyślony przez samą Coco jako zwieńczenie pierwszego zapachu sygnowanego jej nazwiskiem. Flakon, który od razu przywołuje na myśl dom mody Chanel i perfumy, które można lubić lub nie, ale doskonale kojarzy się ich zapach. Piątka, czyli Chanel N°5, z okazji tegorocznych świąt w limitowanej czerwonej odsłonie.

Na otwarciu pierwszego warszawskiego butiku Chanel, od razu zwrócił naszą uwagę charakterystyczny flakon piątki wykonany z krwistoczerwonego szkła. Do tej pory niezmiennie przezroczysta butelka skrywająca klasyk N°5, jak i jego wariacje - N°5 EAU DE PARFUM i N°5 L'EAU (tzw. piątka dla milenialsów), nabrała koloru pożądania i siły, koloru symbolizującego uczucia, ale i kojarzącego się tak bardzo z wyjątkową świąteczną porą. 

1 chanel Chanel no5 red edition

Kultowa butelka została zaprojektowana w 1921 roku, a ostatecznego kształtu nabrała w 1924 roku. Geometryczna, proporcjonalna, z fasetowanym korkiem, elegancka i ponadczasowa. Nic więc dziwnego, że pierwsza tak duża zmiana, zastosowanie szkarłatnego szkła, budzi emocje. Czy Coco byłaby zadowolona? Wydaje się, że tak. Wszak lubiła odważne ruchy, kochała czerwień, zwłaszcza kiedy mowa o kosmetykach. Z czerwoną szminką na ustach podbijała świat. 

2 chanel Chanel no5 red edition

Fot. materiały prasowe Chanel