Jeśli nie każdy, to przynajmniej większość z nas, choć raz doszukiwała się wokół siebie znaków, które miały zachęcić do działania, do podjęcia ryzyka. Nowa kampania szkoły Fashion Pr Talks, #OPPORTUNITYCALL, w błyskotliwy i humorystyczny sposób odnosi się do szukania zapalnika do działania w przedmiotach codziennego użytku i wysyła jasny przekaz: nie pozostawiajcie swojego losu w rękach przypadku, działajcie!

Skąd pomysł na kampanię? #OPPORTUNITYCALL nawiązuje do historii Christiana Diora. Projektant twierdził, że o jego losie kreatora mody w 1946 r. zadecydowała... pozłacana, metalowa gwiazdka, oderwana od koła wozu konnego. To właśnie dzięki niej wierzący w zabobony Dior poszedł na spotkanie ze słynnym Marcelem Boussakiem, francuskim potentatem branży tekstylnej, który zainwestował w pierwszy butik Diora. Aż strach pomyśleć, jak potoczyłaby się historia mody, gdyby nie przypadek.

Nie tylko Dior uwielbiał wyczekiwać znaków. Wielu słynnych ludzi myślało podobnie. Angielski powieściopisarz i dramaturg Graham Greene musiał dostrzec gdzieś w swoim otoczeniu określoną kombinację liczb, by zdecydować, że czas napisać choć słowo. Podobno Greene potrafił całymi tygodniami wpatrywać się tablice rejestracyjne nadjeżdżających samochodów. Z kolei Truman Capote obsesyjnie bał się liczby 13, dlatego, gdy tylko pojawiała się ona w pobliżu (na przykład w numerze hotelowego pokoju), nie tylko nie mógł tworzyć, ale i musiał natychmiast opuścić dane miejsce. Takich historii można by przytaczać setki.

1 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

Znaki na niebie i ziemi mogą być pomocne, ale nie warto zanadto na nich polegać. W ramach kampanii #OPPORTUNITYCALL Olka Kaźmierczak, założycielka pierwszej w Polsce szkoły biznesu mody – Fashion PR Talks – stara się przekonać, że nie warto wyczekiwać znaków w nieskończoność. Zamiast tego lepiej spojrzeć w głąb siebie i tam właśnie znaleźć siłę, która pozwoli nam wykonać kolejny krok. Nie oglądać się na innych, po prostu działać.

W kampanii wystąpiła Marta Kowalska, redaktor prowadząca serwisu Elle.pl, Julia Turewicz, związana z platformą SHOWROOM od początku jej istnienia i jedna z osób współodpowiedzialnych za jej sukces oraz Karolina Sulej, od 10 lat dziennikarka freelancerka związana m.in z magazynami: „Wysokie Obcasy, „Książki, „Viva! Moda. Za zdjęcia odpowiada Oliwia Grochal.

O stosunek do znaków zapytaliśmy samą Kaźmierczak. „Jestem wielką fanką znaków! Wychowałam się w domu, w którym obok literatury pięknej czytało się „Wróżkę! Tyle tylko, że żeby zobaczyć znaki, trzeba chcieć je widzieć. Na mojej drodze zawodowej tymi znakami są i zawsze byli ludzie. Pojawiali się na odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie i byli dowodem na to, że powinnam zrobić coś, o czym od dawna myślę, lub inaczej spojrzeć na zagadnienie, które spędza mi sen z powiek. Nie zmienia to jednak faktu, że na koniec dnia liczyła się zawsze konsekwentna, ciężka praca i strategiczne podejście do niej” – opowiada nam założycielka Fashion PR Talks i ambasadorka naszego magazynu „G’rls ROOM”. Zmotywowani do działania? My bardzo. 

3 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

Kampanii #OPPORTUNITYCALL towarzyszą liczne nowości w Fashion PR Talks. Nowy semestr w szkole to ponad 20 eksperckich warsztatów, w tym „Strategia marki luksusowej” prowadzona przez Mariannę Szeib, mającą w portfolio takie marki jak Louis Vuitton czy Dior; „Content marketing”– warsztaty z redaktor prowadzącą serwisu ELLE.pl; „Strategie sprzedaży i obsługi klienta” z Elżbietą Stanisławską, szkoleniowcem firmy Swarovski czy „Pisanie o modzie” z Karoliną Sulej, redaktor prowadzącą „Wysokich Obcasów”, autorką książki „Modni. Od Arkadiusa do Zienia”.

Które organizowane w Fashion PR Talks warsztaty Kaźmierczak poleca najbardziej, z których jest szczególnie dumna? „To jest tak, jakbyście kazały matce wybrać jej ulubione dziecko! (śmiech) Zupełnie szczerze – jestem dumna z każdego kursu i szczęśliwa, że czynni zawodowo specjaliści, w wolne od pracy dni, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. W tym semestrze w szkole pojawiło się ponad 20 kursów, z tego kilkadziesiąt zupełnie nowych, jak „Trendy SS 2018 – analiza i implementacja" czy „Strategie sprzedaży i obsługi klienta. To dzięki nim Fashion PR Talks jest miejscem, w którym szkolą się branżowi liderzy” – opowiada nam z pasją Olka Kaźmierczak.

Szkolenia odbywają się w czwartki, piątki i soboty w siedzibie Fashion PR Talks przy ul. Mikołaja Kopernika 34/405 w Warszawie. Ceny kursów wahają się od 890 do 1500 zł za dzień/osobę.

9 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

4 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

5 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

10 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

8 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

Marta Kowalska

7 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

Karolina Sulej

6 OPPORTUNITYCALL Fashion PR Talks

Julia Turewicz

Fot. Oliwia Grochal, materiały prasowe Fashion PR Talks