Rusza miesięczna kampania „Zostań Kegel Ninja” uświadamiająca na temat mięśni dna miednicy. Za wszystkim stoi Urszula Herman – doktora nauk i specjalistka rehabilitacji uroginekologicznej, która jakiś czas temu na rynek wprowadziła połączone z aplikacją na smartfona urządzenie PelviFly do ćwiczenia mięśni dna miednicy.

Urszula Herman przeprowadziła badania, które wykazały ogromny problem społeczny: okazało się, że występowanie wysiłkowego nietrzymania moczu dotyczy nie tylko kobiet starszych, lecz także (a może przede wszystkim) młodych powyżej 30. roku życia. To moment, kiedy problem się zaczyna, ale ponieważ nie jest nagłaśniany i wciąż uznaje się go za wstydliwy, to często go bagatelizujemy. Co za tym idzie? Bardzo późna diagnoza i podjęcie leczenia. Jest to mniej więcej 7 lat od  wystąpienia pierwszych objawów nietrzymania moczu. 

Dlatego tak istotnym zadaniem, które Herman stara się realizować, jest uświadamianie kobiet i uzbrajanie ich w wiedzę o wysiłkowym nietrzymaniu moczu, jak i prawidłowej ścieżce przeciwdziałania mu na wczesnym etapie. Herman podkreśla, że chce, by jak najwięcej kobiet zrozumiało, jak ważną rolę odgrywają mięśnie dna miednicy, jak istotnie ich kondycja wpływa na naszą satysfakcję seksualną i w ogóle komfort życia. A przede wszystkim, by wiedziały, że mogą sobie pomóc, że z problemem nie są same. 

1 PelviFly miesnie dna miednicy

Fot. materiały prasowe 

Na specjalnie przygotowanej stronie one-third.netlify.com można znaleźć porady, listę placówek i rekomendowanych specjalistów. Możecie też podać adres mailowy, na który zostanie wysłany bezpłatny pakiet edukacyjny o mięśniach dna miednicy z przydatnymi wskazówkami. To wszystko w ramach wspomnianej kampanii uświadamiającej. Przede wszystkim w profesjonalnych ośrodkach medycznych w naszym kraju będzie można zdiagnozować się i w razie potrzeb rozpocząć terapię. Lekarz oceni stan dna miednicy, a także powie o możliwościach treningowych. Kolejny krok to wizyta u fizjoterapeuty z doświadczeniem w problematyce uroginekologicznej, który pomoże nam nauczyć się prawidłowego wykonywania ćwiczeń, by móc je robić później samodzielnie. Ważna jest też świadomość, że ćwiczenia będą musiały potrwać nawet 6 do 9 miesięcy, bo tyle trwa przebudowa włókien, zdobycie przez mięśnie wytrzymałości i nabranie automatyzmu działania. Konieczna jest też zmiana codziennych nawyków, by właściwym wzorcem postawy i innymi drobnymi zmianami wspierać treningi.

2 PelviFly miesnie dna miednicy drHerman sesja Vogue fot Luka Lukasiewicz

Fot. Luka Łukasiak dla Vogue.pl